Udfordringer med iPad

 

- Apple Id skal logges ud. (Indstillinger -> iTunes og App Store -> Tryk på Id og vælg log ud)

- apps, mangler skoleapps i Glx App Store, skal du henvende dig til Merete.

- coveret til iPaden er i stykker. En nyt cover koster kr. 100, og kan købes ved henvendelse til Merete.

- forældreIntra, videovejledning til forældreIntra http://www.laerit.dk/foraeldreintra2-for-foraeldre/#

- glemt koden til iPaden, skal du henvende dig til Merete.

- iCloud: find min iPad skal være slået fra og skal logges ud af iCloud. Fjernes (Indstillinger -> iCloud-> scrolle til bunden af siden og vælg, find min iPad, vælg slå fra) Fjernes (Indstillinger-> iCloud-> scrolle til bunden af siden og vælg log ud-

- ikke har et Apple-ID, skal du selv oprette et på https://appleid.apple.com/dk/account

- iPaden vil ikke lade op, medbring iPad, ledning og adapter til Merete.

- mangler plads på iPaden eller i iCloud, skal du slette ikke-skolerelateret Apps og indhold fra iPaden.

- mit barn skifter skole til en anden Folkeskole i kommunen, iPaden tage med til den "nye" skole og der gives besked til Merete.   

- mit barn skifter skole til en anden Folkeskole i en anden kommune eller privatskole, iPaden logges ud af iCloud, App Store og nulstilles inden den afleveres til Merete.

- panserglasset eller iPadens skærm er ødelagt, skal du henvende dig til Merete.

- skærmlås skal fjernes. (Indstillinger -> Adgangskode -> Slå adgangskode fra)

- UNI-login, glemt brugernavn eller kode, skal du henvende dig til Merete.

 

Skolens IT-support, Merete J Muusfeldt ( MMU), kan kontaktes på tlf. 39 57 67 33 eller via forældreIntra.